Logo maken

Een logo maken voor je bijvoorbeeld je website of bedrijf?
Via deze website kun je ondermeer zelf een eigen logo ontwerpen via onze online logomaker tool of een professioneel logo laten maken door één van onze grafisch ontwerpers;

        

Voordat je beslist of je zelf een logo gaat maken of een professioneel logo gaat laten ontwerpen is het van belang te begrijpen wat een logo is.
Een logo is niet alleen een visuele afbeelding, het weerspiegelt het al dan niet commerciële label van een organisatie of bedrijf en maakt hierbij gebruik van diverse beeldende aspecten. (b.v. lettertype, kleur, vorm, structuur, compositie en/of afbeeldingen) Je kunt een logo maken voor bijvoorbeeld je bedrijf, sportvereniging of hobbyclub. Het doel van een logo is vaak herkenning, vertrouwen en beleving voor een bedrijf of product te laten uitstralen.

 

Het is aan jezelf of de taak aan de grafisch ontwerper om hierbij een eigen identiteit rondom het logo te creëren.
Gaat het om het maken van een professioneel bedrijfslogo of wil je gewoon een gratis logo maken?
Let er bij een functioneel logo maken op dat deze praktisch, onderscheidend, grafisch eenvoudig van vorm en passend is. “Komt de boodschap van het logo goed over?” Dat is een belangrijke vraag.

Een logo maken kan op een hele klassieke manier...
                                                         Enkele voorbeelden van klassieke logo’s

Eenvoud

Wat zijn nu precies de voorwaarden voor het maken van een functioneel en effectief logo?
Een eenvoudig logo zorgt ervoor dat het gemakkelijk te herkennen is en staat het logo toe veelzijdig en doeltreffend te zijn. Ook is het handig dat het logo eenvoudig inzetbaar is bij b.v. visitekaartjes maken of voor publicatie op je website. Het geheim van het succes is vaak de eenvoud!

Noemenswaardigheid

Bijna net zo belangrijk als eenvoud is dat een logo noemenswaardig moet zijn. Een effectief logo ontwerp moet noemenswaardig zijn en dit wordt bereikt door een logo ontwerp eenvoudig en doeltreffend te maken.

Tijdloos

Een doeltreffend logo moet infeite tijdloos zijn. Biedt het logo nog steeds effectiviteit over 5, 10 of 30 jaar?

Inzetbaarheid

Een doeltreffend logo moet inzetbaar kunnen zijn bij diverse soorten online media, maar b.v. ook offline media.
Vaak zie je dat professionele logo’s worden ontworpen in Vector of Photoshop formaat om er zeker van te zijn dat het naar ieder formaat kan worden vergroot of verkleint. Professionele vector logo’s kunnen zowel horizontaal als verticaal gebruikt worden.
Stel jezelf de vraag of je logo nog steeds doeltreffend zou kunnen zijn als:
– je logo in 1 kleur wordt gedrukt
– je logo wordt gedrukt in postzegel formaat
– je logo wordt gedrukt op een groot reclamebord
– je logo in negatief wordt gedrukt

Geschikt

De visuele elementen van het logo moeten geschikt zijn voor het beoogde doel.
Ontwerp je een logo voor een snoepwinkel dan zou het gepast kunnen zijn om een ‘kinderlijk’ lettertype en kleurenpalet te gebruiken. Dit zal voor bijvoorbeeld een makelaarskantoor niet geschikt zijn. Ook is het belangrijk dat een logo niet per definitie de producten of diensten van een bedrijf hoeft uit te beelden.
In het logo van een kledingwinkel hoeft geen kleding te zitten, voor een bakker niet perse brood, etc.
Bij een logo gaat het puur om de herkenning.

 

Ben je enthousiast geworden? Kies hieronder voor de mogelijkheid om zelf een logo te maken via onze online logomaker. Je kunt er ondermeer kiezen uit één van onze logo templates, waarna je deze gratis kunt bewerken via de online logomaker. Kies uit vele logo iconen, lettertypes, kleuren en leef je creatief uit! Ga aan de slag en maak gratis je logo en download deze in hoge resolutie! Direct aan de slag? Klik hieronder om verder te gaan;

        

Leave a Reply