LOGO LATEN MAKEN?

5 voordelen van het laten maken van een logo!

Als bedrijf wil je natuurlijk professioneel overkomen. Dit kan op verschillende manieren worden gedaan. Maar misschien wel het belangrijkste is het logo. Een logo is eigenlijk het gezicht van je bedrijf.
Om een zo professioneel mogelijk logo te krijgen, kun je het beste een logo laten maken. Vooral voor beginnende bedrijven kan het een hele stap zijn om een grafisch bureau in te huren wanneer ze een logo laten maken willen. In dit artikel zullen we wat dieper ingaan op de voordelen van een logo laten maken.

Een goed logo geeft een professionele uitstraling!

Tegenwoordig is image en brand recognition alles voor een bedrijf. Dankzij de komst van het internet en Social Media is het gemakkelijker dan ooit om jouw bedrijf, producten en services aan de man te brengen. Dit betekent echter wel dat je op moet vallen tussen de plethora aan concurrenten.
Het grote voordeel van een logo dat ontworpen is door een grafisch bureau is dat de kwaliteit vele malen hoger is dan dat van een hobbyist. Omdat een grafisch ontwerper meerdere jaren ervaring heeft met het maken van verschillende stijlen als het gaat om een logo, heeft een grafisch bureau vaak een groot portfolio.
Niet alleen kan je via het portfolio voorbeelden krijgen om de kwaliteit te toetsen, ook kan je hier inspiratie uit opdoen.
Op die manier kan je een logo krijgen dat je echt op laat vallen en je veel brand recognition geeft.

Een logo moet de essentie van een bedrijf uitstralen

Zoals we net hebben benadrukt is een logo laten maken door een grafisch bureau belangrijk om te voldoen aan de hoge kwaliteitseisen.
Maar wist je dat een logo maken meer is dan alleen een plaatje gebruiken voor jouw bedrijf? Een goed logo geeft de essentie van een bedrijf weer.
Deze kan bijvoorbeeld gebruikt worden bij een zakelijke website maken. Uit de stijl, de kleuren en het ontwerp van een goed logo wordt jou direct duidelijk wat het bedrijf doet en wat hun doelgroep is.
Zo zie je steeds vaker dat bedrijven die jongeren aan willen spreken vaak felle kleuren gebruiken en/of een strak design hebben. Is jouw doelgroep juist een wat oudere conservatievere groep? Dan is het misschien slim om intentioneel een wat tijdloser en klassieke stijl te gebruiken. Tijdens het proces van een logo laten maken wordt hier overal rekening mee gehouden zodat je jouw doelgroep optimaal kan bereiken. Daarnaast kan een grafisch bureau vaak met creatieve ideeën komen waar je zelf misschien niet zo snel op was gekomen.

Een logo kun je gebruiken op heel veel plekken ...

Iets wat veel beginnende ondernemers en bedrijven over het hoofd zien is hoevaak een logo gebruikt wordt. In eerste instantie wil iemand bijvoorbeeld een logo laten maken voor zijn of haar website. Maar als je er goed over nadenkt dan kan je je realiseren hoe vaak een logo wel niet gebruikt wordt.

Een paar voorbeelden waar logo’s worden toegepast:

– Als profielfoto op Social Media.
– Op professioneel ogende facturen of offertes.
– In de digitale handtekening via de mail.
– Op producten of verpakkingen van jouw bedrijf.

En natuurlijk nog veel meer.
Het is dan ook niet lastig om in te zien dat een goed logo een grote rol speelt in het succes van een bedrijf. Voor bijna ieder bedrijf is het logo de manier waarop mensen het bedrijf onthouden. Een goed logo kan dan ook grote sprongen maken als het gaat om klant retentie.

Professioneel logo laten ontwerpen?

Natuurlijk kan het zo zijn dat je al weet dat je je nieuwe eigen logo wilt laten ontwerpen door een grafisch professional. Wij van EigenWebsite.nl kunnen je helpen met het maken van jouw nieuwe logo. We ondersteunen je bij het creëren van het beeldmerk dat past bij de identiteit van jouw product, merk of bedrijf. Wanneer je een nieuw logo door ons laat ontwerpen, dan zullen wij je altijd meerdere logo ontwerp-voorstellen op maat leveren, zodat je altijd de keuze hebt tussen meerdere logo’s en waar nodig jouw logo’s kunt vergelijken om uiteindelijk tot het perfecte eindresultaat te komen.

Logo voorbeelden

Hieronder vind je enkele logo voorbeelden van logo’s welke wij in opdracht op maat ontworpen hebben voor diverse ondernemingen, producten en bedrijven.

Match jouw huisstijl aan het logo, of laat een logo ontwerpen in jouw huisstijl.

Een goede uitstraling voor jouw bedrijf gaat vaak verder dan alleen een logo. Ieder bedrijf heeft een zogenaamde huisstijl. Een huisstijl gaat vaak hand in hand met een goed logo. Denk bijvoorbeeld aan McDonalds. Deze keten heeft als logo een gele ‘M’ met een rode onderbalk. Deze kleuren zijn unaniem verbonden met het merk en maken een groot deel uit van de huisstijl. Een logo laten maken door een grafisch bureau heeft als voordeel dat ze rekening kunnen houden met jouw huisstijl. Heb je al een huisstijl? Dan kan je een logo laten maken dat feilloos hierop aansluit.
Heb je nog geen huisstijl? Dan kan het logo zo ontworpen worden dat het de juist opstap geeft naar een aantrekkelijke huisstijl. Zo zie je maar weer dat een logo laten maken door een professional vele voordelen heeft.

Kies hieronder of je zelf een eigen logo wilt maken of een logo wilt laten maken:

Liever zelf een logo maken?

Wanneer je liever zelf een logo wilt maken, dan is dit mogelijk via de online logomaker applicatie. Je kunt hier heel eenvoudig een logo-template kiezen en zelf aanpassen en bewerken via de logo-editor!